9/3/10

Terrassa sota la neu

Parròquia de Sant Valentí, 08/03/10

Bé, no només Terrassa. Si heu vist/llegit/sentit les notícies sabreu que feia 60 anys que no nevava tant a Catalunya. I, com sempre que la climatologia arriba a extrems inusuals, hi ha hagut tota mena de problemes amb els serveis públics, els transports i les infrastructures. I, com sempre que passa això, hem sentit tot de veus clamant la ineptitud del govern (tant fa quin govern) i la seva indignació perquè aquest país no està preparat per això. I no parlo dels partits polítics que són a l’oposició, aquests fan la seva feina. Em refereixo a la senyora Paquita del mercat, al senyor Marcel del bar... i per descomptat a la majoria de mitjans de comunicació. Tothom a queixar-se perquè no estem preparats. És clar que no estem preparats! I què voleu? Cal que torni a dir que no passava una cosa així feia 60 anys?

-És que cauen quatre gotes i ja està liada!

No. No és veritat. Hi ha 50, 70, 90 dies a l’any que cauen quatre gotes. I més de quatre. I el país continua funcionant. Quan passen coses grosses hi ha problemes, sí, però, això és excepcional. Cal que fem les cases amb teulades de pissarra i que ens gastem els milions que es gasten a altres països per acondicionar serveis i infraestructures només “per si de cas”? una cosa és no construir casa teva a la llera d’un torrent, i una altra és comprar-se un refugi nuclear per si un dia se’ls gira el cap als xinesos. A més, us penseu que a Nova York, que tenen nevades així cada any, no tenen problemes?

Ja sé que això que dic és anar a la contra i que més d’un dirà que tants anys treballant a l’administració m’han convertit en un panxacontent, però m’és una mica igual. Qui em coneix sap que jo, si penso que una cosa és criticable la critico, però també penso que de vegades ens queixem de vici.

En qualsevol cas, amb problemes o sense, i independentment de si algú en té la culpa, la neu sempre és un espectacle. Aquests dos dies la neu l’hem patit, però també l’hem gaudit. Qui més qui menys ha sortit a fer un ninot de neu, a tirar boles de neu, a lliscar per les rampes glaçades... si més no, tots hem gaudit de la bellesa de la neu, que encara ens agrada més si no hi estem acostumats. He creat un àlbum de Flickr amb una petita selecció de les fotos que vaig fer ahir, al centre i sobretot al meu barri. Es veuen millor a la presentació, amb el fons negre. Avui n’he fet moltes més, espero afegir-les aviat a l’àlbum.

1 comentari:

Laura ha dit...

Manel m'han agradat molt les fotos. Feia temps que no et visitava i he trobat entrades molt interessants. Llàstima no tenir temps per passar-me més sovint.