18/7/10

Foc

Nit de Sant Joan, 23/06/10

El foc és un element clau en la cultura popular i tradicional catalana (i en moltes d'altres, és clar). Els antropòlegs ens poden explicar com la seva presència ens remet a l'època remota en què era necessari per a la supervivència. Els historiadors ens parlaran de com l'hem utilitzat al llarg dels segles i del paper que ha jugat a la vida quotidiana dels nostres avantpassats o en fets clau del passat. Els psicòlegs potser ens parlaran de per què ens resulta tan atractiu. Jo no sóc cap de les tres coses i només us puc dir que em fascina, que és un tema fantàstic per a fotografiar i que espero i desitjo que aquí no s'arribi a aplicar mai la directiva europea que limita dràsticament el seu ús a les festes populars i que a la majoria d'Europa és vigent des del gener.

Aquests mesos de juny i juliol he tingut ocasió de fer unes quantes fotos relacionades amb el foc i la festa a Terrassa. Aquesta és la meva petita adhesió a la defensa del foc com a part fonamental de les nostres festes i la nostra cultura; i també el meu petit homenatge als grups de foc de la meva ciutat i a tota la gent que arreu del país fa que el foc continui cremant.

Aquí, l'enllaç per veure-les en presentació automàtica.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Me ha encantado la selección.
W